1. Briefing & kick-off.
Here we go! Elk project starten we met een gezamenlijke kick-off. We bespreken de opdracht, wensen en andere relevante inzichten. Zodat alle doelen en verwachtingen helder zijn. Voorafgaand aan deze meeting sturen we ons briefingsformulier zodat we alle input bespreken die nodig is.
2. Definitie EVP.
Met alle input en de informatie uit interviews formuleren we een scherpe en kernachtige werkgeversbelofte: de EVP (employer value proposition) met de belangrijkste redenen om bij jullie te willen (blijven) werken. Deze boodschap moet naar buiten toe zorgen voor succesvolle werving en intern voor company pride.
3. Creative concepting.
Met de EVP onder de arm creëren we een creatief, consistent en herkenbaar employer brand concept. In een tussentijdse presentatie (Kijkje in de keuken) delen we onze eerste ideeën. Samen kiezen we de winnende richting. In de conceptpresentatie daarna laten we zien hoe het gekozen concept tot leven komt in verschillende middelen en touchpoints.
4. Employer brandguide.
Zo, nu het creatieve concept helemaal akkoord is, definiëren we het in een beknopte handleiding. Hierin staan de belangrijkste richtlijnen vastgelegd. Denk aan de afspraken die gelden voor het gebruik van tekst, beelden en lettertypes. Met de handleiding in de hand blijft je uitstraling consistent en herkenbaar.
5. De uitrol.
Wanneer het concept met een solide EVP-story en duidelijke handleiding staat, kunnen we alle mogelijke campagnes, activaties en middelen produceren en uitrollen. Van social media campagne tot PR-stunt en van ambassadeurs-actie tot complete werkenbij-site.