MODEL_9_VAR_1_V2-min

'War for talent'? Creativiteit is je krachtigste wapen.

Binnen de huidige arbeidsmarkt kun je niet zonder uitgesproken employer brand. Met een aantrekkelijk verhaal en consistente uitstraling. We helpen je graag aan een sterk werkgeversmerk om al je communicatie- en wervingsactiviteiten aan op te hangen.

Dit is wat we doen.

20221112 Lievegoed dag2-325

Employer branding.

Wie ben je als werkgever? Wat zeg je, wat doe je en hoe zie je eruit?

Hoezo?

Nou, als organisatie of merk heb je vaak een heldere doelgroep en propositie. Met een uitstraling die daar bij past. Als werkgever heb je echter nog een belangrijke doelgroep: je potentiële en huidige werknemers. Deze doelgroep vraagt natuurlijk om een hele andere boodschap en toon.

Hoe dan?

In de ideale wereld is je employer brand herkenbaar familie van je corporate brand. Met de creatieve invulling waar je kandidaten en collega’s behoefte aan hebben en zich in herkennen. Uiteraard passend bij de bestaande identiteit en waarden van je organisatie.

VDL_VISUAL-1-breder_klein

Wervingscampagnes.

Hoe bereik je de juiste mensen op de juiste plek met de juiste boodschap?

Hoezo?

Je bent niet de enige die op zoek is naar goede mensen. Dat had je vast al gemerkt. De kunst is om op een slimme manier op te vallen bij je doelgroep. Dus met je kop boven het juiste maaiveld! Want pas als de aandacht hebt, krijg je de kans ze te overtuigen te solliciteren.

Hoe dan?

Heb je de aandacht te pakken? Dan heb je vaak maar weinig tijd om precies het juiste te vertellen. Welk unieke belofte wil je dat potentiële medewerkers van je onthouden? Zodra we dat weten, vertalen we deze door in een overtuigende wervingscampagne, social activatie of referral-actie!

Goed woordje

Workstuff in 1 woord volgens onze klanten

Jouw employer brand
in onze 5 stappen

1. Briefing & kick-off.

Here we go! Elk project starten we met een gezamenlijke kick-off. We bespreken de opdracht, wensen en andere relevante inzichten. Zodat alle doelen en verwachtingen helder zijn. Voorafgaand aan deze meeting sturen we ons briefingsformulier zodat we alle input bespreken die nodig is.

2. Definitie EVP.

Met alle input en de informatie uit interviews formuleren we een scherpe en kernachtige werkgeversbelofte: de EVP (employer value proposition) met de belangrijkste redenen om bij jullie te willen (blijven) werken. Deze boodschap moet naar buiten toe zorgen voor succesvolle werving en intern voor company pride.

3. Creative concepting.

Met de EVP onder de arm creëren we een creatief, consistent en herkenbaar employer brand concept. In een tussentijdse presentatie (Kijkje in de keuken) delen we onze eerste ideeën. Samen kiezen we de winnende richting. In de conceptpresentatie daarna laten we zien hoe het gekozen concept tot leven komt in verschillende middelen en touchpoints.

4. Employer brandguide.

Zo, nu het creatieve concept helemaal akkoord is, definiëren we het in een beknopte handleiding. Hierin staan de belangrijkste richtlijnen vastgelegd. Denk aan de afspraken die gelden voor het gebruik van tekst, beelden en lettertypes. Met de handleiding in de hand blijft je uitstraling consistent en herkenbaar.

5. De uitrol.

Wanneer het concept met een solide EVP-story en duidelijke handleiding staat, kunnen we alle mogelijke campagnes, activaties en middelen produceren en uitrollen. Van social media campagne tot PR-stunt en van ambassadeurs-actie tot complete werkenbij-site.

20221112-Lievegoed-dag2-212_kleiner

Lievegoed

De zoektocht naar de geitenwollen sok.

Een verhitte arbeidsmarkt vraagt om verfrissende ideeën.

Durf jij je kop boven het maaiveld uit te steken?

Contact
Workstuff-thumbnail