De employer value proposition (EVP) is de kern van je werkgeversmerk. Het is de belofte aan je (toekomstige) medewerkers.
Een goede employer value proposition past precies bij jouw merk en valt op. Er komen kandidaten op af die zich erin herkennen, en dié wil je spreken.
Bij Workstuff denken we graag met je mee hoe we jouw belofte creatief kunnen vertalen naar een aantrekkelijke employer value proposition. Eentje die je optimaal kunt inzetten voor jouw wervingscampagne.
We explainen de Employer value proposition nader
Al die Engelse termen in de marketing zijn a bit much. We leggen ze graag even uit. Een employer value proposition beschrijft wat medewerkers kunnen verwachten als ze voor jouw bedrijf werken. Het kan gaan over cultuur, arbeidsvoorwaarden, keuzes en de toekomst.
Precies dát wat jullie onderscheidt van de concurrenten. Want je kop boven het maaiveld durven uitsteken is noodzaak in deze arbeidsmarkt.
Bij Workstuff verstaan we de kunst jouw onderscheidend vermogen creatief te vertalen naar een employer value proposition die opvalt en blijft hangen.
Waarom is een employer value proposition belangrijk?
Een sterke employer value proposition werkt op verschillende manieren vóór je. En dat gaat zelfs verder dan werving alleen.
- Een opvallende employer value proposition verleidt kandidaten die passen binnen jouw bedrijfscultuur. Dit betekent meer sollicitaties van kandidaten die écht goed bij je passen.
- Een treffende employer value proposition draagt het DNA van jouw organisatie. Medewerkers herkennen dit. Zij voelen zich erbij betrokken. Dat zorgt voor trotse medewerkers.
- Een sterke employer value proposition draagt, ook buiten werving, bij aan een positieve beleving van jouw merk.
Wij zijn Workstuff
Bij Workstuff vind je een alles-in-één bureau voor unieke employer branding en wervelende wervingscampagnes. Sander van de Vlasakker en Jan Willem Huurneman zetten hun (bij elkaar meer dan 40 jaar!) ervaring in communicatie, marketing en conceptontwikkeling in, om jouw werkgeversmerk te laten shinen.
Vanuit een voormalig klooster midden in de bossen van Amersfoort runnen zij Workstuff. Waar vroeger de zusters door de gangen schuifelden, worden nu de beste employer value propositions gecreëerd.
Workstuff werkt persoonlijk, op maat en pragmatisch. Hier geen reclamebureau van 5 verdiepingen met eigen yogastudio en gembershotjesbar. Wel een hele toffe plek die inspireert.
Neem contact opHet perfecte team op maat
Het basisteam van Workstuff is altijd klein, dus je zit direct aan tafel met de mensen die – samen met jou – de employer value proposition gaan aanscherpen. Sander van de Vlasakker en Jan Willem Huurneman schuiven sowieso aan.
Daarnaast wordt een team samengesteld dat zo klein mogelijk is of zo groot als nodig.
We werken met een vaste kring mensen die we kennen en vertrouwen. We kiezen welke teamleden het beste passen bij jullie campagne, de toon en de cultuur. Zo krijgt elke wervingscampagne of project het perfecte team.
Over WorkstuffAan het work met je employer value proposition
Onze zoektocht naar jouw perfecte employer value proposition starten we met een kick-off tussen ons Workstuff team en jou, de klant. Wat is de opdracht, wat zijn de wensen en welke andere relevante inzichten moeten we bespreken?
Vervolgens analyseren we je doelgroep: Wie zijn jouw ideale kandidaten? Waar gáán zij voor?En wie ben jij als werkgever? Wat kenmerkt jou en je medewerkers? Wat zijn jullie waarden, waar sta je voor? En wat zegt dit over jullie?
Samen bouwen we een campagne rond een sterke en creatieve employer value proposition die de aandacht trekt en blijft hangen. En daarmee kunnen we naar buiten! We verspreiden de boodschap met unieke content die inspireert en verrast. En natuurlijk weten we waar we jouw ideale kandidaten daarmee kunnen bereiken.
Creatievelingen
Creatievelingen in de breedste zin van het woord: voor iedere uitdaging een unieke oplossing!
Ben jij er klaar voor een creatieve employer value proposition om jouw werving een kickstart te geven?
Workstuff laat creativiteit voor je werken met een unieke employer value proposition en wervelende wervingscampagne. Neem contact op voor meer info.
Aan de slag